Sociala media-strategen från New York, Matthew Moroni, lockade många till lokal AppSpotr när han skulle prata om Millennials. Millennials, som är personer födda från tidigt 80- tal till tidig 2000-tal och som idag motsvarar 24% av Europas befolkning och 27% av USA:S dito.
Millennials har mailat och chattat sedan ungdomen och har en unik relation till web och tech. Chatt, communities, mobiler och ett ökat sug efter nästa grej kännetecknar oss. Vi är drömmare med höga ambitioner, men den ekonomiska krisen tvingade oss att skaffa inkomster på kratta sätt samtidigt som vi förverkligade oss själva.
I arbetslivet prioriterar vi flexibilitet och meningsfullhet likväl som ekonomisk trygghet, men vill också känna att arbetskamraterna är en andra familj. Apropå familjer så väljer många bort typiska vuxenpoäng som hus och äktenskap, och vår nya livsstil skapar möjligheter för nya affärer. Servicetjänster, rekommendationer och flexibla lösningar skapas konstant av och för Millennials.
Vad som händer i framtiden är oskrivet, men mest troligt kommer vi samla våra krafter och kunskaper för att tillsammans skapa nytt och gott.