Lindholmen Science Park är Gold Coast Sponsor till WebCoast 2014, och därtill lokalen där vi möts! De har funnits i 14 år, och Visual Arena är ett exempel på de öppna mötesplatser (arenor) som man skapat. Just Visual Arena är cirka två år gammal och Lindholmen vill fortsätta utveckla förutsättningar för andra att utvecklas inom Transport, ICT och Media. VD Niklas Wahlberg berättar mer om engagemanget i WebCoast:
Varför är WebCoast något ni vill sponsra och delta i?
– Webcoast tycker vi representerar ett nytt spännande format som vi känner ”passar” in i Lindholmens logik. Det är därför naturligt för oss att stötta eventet på olika sätt.
På vilket sätt jobbar ni med kommunikation på internet?
– Vad det gäller kommunikation är vår strävan att ligga i framkant. Vad det innebär finns det många tolkningar på, men vi vill bland annat vara närvarande på sociala medier, traditionella kanaler mm. Vi vill och vågar pröva nya format!
Vad kommer ni att dela med er av för kunskap under konferensen?
– Vi vill lyfta fram Lindholmen som en kreativ mötesplats för de frågorna som tas upp på WebCoast. Till exempel samlar vi branschen inom visualisering och spelutveckling och kommer att kunna berätta mer om de satsningarna.
Vad skulle ni vilja lära er mer om under konferensen?
– Webcoast i sig är ju en tummelplats för det oväntade. Att spekulera i vad vi kommer lära oss är därför inte möjligt. Jag är dock övertygad om att om medarbetare från oss som deltar kommer att skapa många nya kontakter och förhoppningsvis inspireras till idéer för framtida satsningar som kan skapa nytta!